söndag 17 juni 2012

Dimman lättar

I efterdyningarna efter en intensiv helg med kära återseenden och berusade nakenbad i soluppgång fann jag ett gammalt anteckningsblock då jag packade upp det sista från flytten hem.

Att packa upp kändes väldigt symboliskt. Först nu har jag accepterat att jag är hemma

En ljus sommarmorgon och några månader av strukturerad tillvaro tål att uppskattas det också.

Snöslask i april
En stilla vårmorgon
Vindens tjut i fönster
regnets, snöns himlamönster

Våren sviker i april
Ångest skriker,
allt man inte vill

Jag stannar inne
ta tag i livet,
hellre glömmer jag mitt minne

Rödvinsröta i min kropp
Rödvinsröta i mitt sinne

Vartåt är det värt att livet föra
när intet är värt att göra

Jag vet att mening går att finna,
men hur,
 förfäras denna dimma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar